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08 de julio de 2013

...self Patxi Mangado 05: saber el límite | knowing the limits...

previous chapter: self Patxi Mangado 04 the intermediary stages...

[English] 

Knowing the limits is our ongoing struggle. The limits of investigation, the limits of our proposals, our own limits. We live in a world of open limits: limits, which, at the end of the day, are defined by the research field of our work. Limits are synonymous with doubt. If you didn’t have doubts then interest, progress and risk would not exist either. On the one hand I want to extend my limits; but on the other hand I have my doubts, I’m afraid to. That’s life isn’t it?

Intellectually, as an architect, I recognise that I have grown up in a very safe environment. It is no accident that in our school speculation barely gained a foothold, that the things we produced were quite ordered, that the de la Sota style of architecture that was produced there years ago, has been replaced nowadays by a more Swiss or German style of architecture, where formal research is related more to the physical form than to images or reflections foreign to architecture. We live here in a context that is quite like that: of stone, of arris of weight; and also of glass and iron: precise and exact. 

next chapter: 06 an obsession for materials, for the material nature of things...

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capítulo previo: ...self Patxi Mangado 04: el paso intermedio...

[Español] 

Es la lucha continua: conocer el límite. Los límites de investigación, los límites de propuesta, los propios límites... Nos movemos en un mundo de límites abiertos, que definen a la postre el campo investigador en nuestro trabajo. Estos términos son sinónimo de dudas. Si no tuvieras esas dudas tampoco existirían el interés, el progreso, el riesgo. Por un lado quiero extender mis límites y por otro lado tengo dudas, miedo. ¿No es la historia de la vida?

Intelectualmente, como arquitecto, reconozco que me he creado en un ambiente muy seguro. No es casual que en nuestra escuela no tengan casi cabida las especulaciones, que lo que producimos sea bastante ordenado y que en ella, hace años, triunfara una arquitectura sotiana o, ahora, una más suiza o alemana, una arquitectura donde la investigación formal está más ligada al hecho físico que a imágenes o reflexiones exógenas de la arquitectura. Vivimos aquí en un contexto que es, bastante, así: de piedra, de arista y peso; y también de vidrio y hierro, preciso, exacto.
 
 

INDEX ...self Patxi Mangado, 9 extractos

Fuente: Scalae

Ref. scalae.net

Publicado por Scalae , 08 de julio de 2013 8:15

Agentes: Patxi Mangado

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